Bu aktivitemizde öğrencilerin yaratcılıklarını destekleyen, hayal güçlerini kullanarak yaratıcı projeler üretecekleri bir STEAM manyetik setiyle tanıştılar. STEAM Manyetik Kitinin öğrenciler ve öğretmenlere neler sunduğuve faydalarının neler olduğu derslere nasıl entegre edilebileceği hakkında sunumlar ve uygulamalı çalışmalar yapılmıştır. 3D kalem gösterimleri ve örnek projeler oluşturulmuştur.
Aktivite 2 gün 6 saat sürmüştür.
1. Gün: Öğrenciler ve öğretmenler İnteraktif sunum, padlet ile buz kırma aktivitesi
Manyetik Kit Tanıtımı: STEAM Manyetik, elektronik ve fiziği basit ve eğlenceli bir şekilde deneyimlemenize ve öğrenmenize yardımcı olmak için tasarlanmış bir settir. Bu kit ile elektrik devrelerini öğrencileri kendileri oluşturmuşlar ve disiplinler arası çalışmayı Bu aktivitemizde öğrencilerin yaratcılıklarını destekleyen, hayal güçlerini kullanarak yaratıcı projeler üretecekleri bir STEAM manyetik setiyle tanıştılar. STEAM Manyetik Kitinin öğrenciler ve öğretmenlere neler sunduğuve faydalarının neler olduğu derslere nasıl entegre edilebileceği hakkında sunumlar ve uygulamalı çalışmalar yapılmıştır. 3D kalem gösterimleri ve örnek projeler oluşturulmuştur.
Aktivite 2 gün 6 saat sürmüştür.
1. Gün: Öğrenciler ve öğretmenler İnteraktif sunum, padlet ile buz kırma aktivitesi
Manyetik Kit Tanıtımı: STEAM Manyetik, elektronik ve fiziği basit ve eğlenceli bir şekilde deneyimlemenize ve öğrenmenize yardımcı olmak için tasarlanmış bir settir. Bu kit ile elektrik devrelerini öğrencileri kendileri oluşturmuşlar ve disiplinler arası çalışmayı deneyimlemişlerdir. Örnek Manyetik Kit tasarımlarının oluşturulmuştur.
2. Gün: 3D çizim oluşturma, 3D yazıcı kalemi nedir?
3D kalem deneyimi
Örnekleri: 3D Kalemle Hücre Çizimi Eğitimsel değerlendirme, matematik dersinde kullanımı
Aktiviteye Türkiye, Polonya ve Yunanistandan 67 öğrenci, 22 öğretmen ve 3 okul müdürü katılmıştır.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi olan Portekiz hareketliliğine katılan öğrencileirmiz, okulumuz öğrencilerine faaliyet sunumu yaptılar ve yaşadıkları deneyimi anlattılar.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 5. gün etkinlikleri kapsamında;
akıllı şehirler ve özellikleri konulu sunumumuzu gerçekleştirdik. Oryantrik yarışmasında dereceye giren gruplara ödülleri dağıtıldı.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 4. gün etkinlikleri kapsamında Braga Kent Konseyi Belediye Başkanı Ricardo Rio'yu makamında ziyaret ettik. Ardından uluslararası tarım fuarını gezdik. Sonrasında Bom Jesus do Monte Tapınağını ziyaret ettik.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 3. gün etkinlikleri kapsamında;
Porto kentinde bulunan su müzesini ziyaret ettik. Atlas okyanusunun muhteşem manzarasını neneyimleme şansımız oldu ve ardından Porto kenti botanik bahçelerinde yürüyüş yaptık.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 2. gün etkinlikleri kapsamında
Braga şehri ekolojik pazarı ve Aromatik ve tıbbi bitkiler atölyesini ziyaret ettik. kağıt geri dönüşüm atölyesinde tohum ekimi ve hediyelik tohum üretim stilini denetimledik. Öğleden sonra ise öğrencilerimiz Agrupamento de Escolas Alberto Sampaio'da çevre konulu oryantrik yarışması gerçekleştirdiler.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 1. gün etkinlikleri kapsamında
Okul Müdürü Jo ão Andrade tarafından Okul merkezinde karşılandık. Teknik Turizm Kursu'ndan iki öğrencinin rehberliğinde kısa bir okul ziyaretinin ardından, Braga Şehri Sirk Tiyatrosu'nu gezdik.
Minho Üniversitesi kantinindeki öğle yemeğinden sonra Biyoloji Mühendisliği Merkezinin mükemmel disiplinler arası çalışmalardan bazılarını tanıdık. Moleküler, hücresel ve süreç ölçeklerini kapsayan tematik alanlara yerleştirilen CEB, Endüstriyel, Çevre, Gıda ve Sağlık Biyoteknolojisi alanlarında üniversite ile iş dünyası arasındaki işbirliğini gözlemledik. Daha sonra öğrencilerimiiz SDG hedeflerinden Sürdürülebilir Şehirler ile ilgili Akıllı Şehirler STEAM çalışmasını ortak ülke takımları ile birlikte yaptılar.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi kapsamında Portekizin Braga kentine geldik
Digital Gamification to Prevent Climate Change Project Acronym #ClimateDigiGames projemizin planlama toplantısını gerçekleştirdik
7. projemiz olan "GREENLİGHT: Generating Renewable Energy Education Network Leading Initiatives for Green and Harmonious Tomorrows" KA220 projemiz Hayırlı olsun
Hedef YKS il koordinatörler toplantısı okulumuzda yapılmıştır
1- YKS-LGS 2024 okul komisyonlarının işlevselliğinin arttırılması sağlanacaktır.
2- Okulumuzda tüm zümre öğretmenlerinin çalışmalara aktif katılımının sağlanması için gerekli çalışmalar yapılması sağlanacaktır.
3- Üniversite-lise okul tanıtımlarıyla ilgili planlamaların yapılması sağlanacaktır.
4- Okul kardeşliği-kamp faaliyetleri için gerekli çalışmaların yapılması sağlanacaktır.
5- Velilere yönelik Hedef LGS-YKS 2024 tanıtım faaliyetlerinin yapılması sağlanacaktır.
6- DYK kurslarına devam konusunda öğrencilere yönelik gerekli rehberlik çalışmaları yapılacak olup devamsızlığın önüne geçilerek kurslarda devamlılık sağlanacaktır.
Rehber öğretmenimiz Onur Gedizli tarafından okulumuz öğrencileri üniversite tanıyım günleri etkinligine katılmiştir
Şbt
2023-1-ES01-KA220-SCH-000166940 Erasmus projemizin açılış toplantısını İspanya'da gerçekleştirildi
OpenUS4ALL Easmus KA220 Projesi; İspanyolya, Portekiz Yunanistan ve Türkiyeden ortaokul öğretmenlerine müfredat dahilinde zenginleştirici ve esnek STEAM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) projeleri yürütmelerine ve engelleri azaltmalarına olanak tanıyan bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır. Proje kapsamında; Dijital becerilerin önemini ve rolünü gözden kaçırmadan, Evrensel Öğrenme Tasarımını (ve Açık Okul felsefesini) uygulayarak tüm öğrenciler için öğrenme fırsatları sağlanacaktır.
Bu hedef göz önünde bulundurularak, İspanya, Portekiz, Yunanistan ve Türkiye'den 8 ortak tarafından 3 yıl boyunca (Ekim 2023'ten Eylül 2026'ya kadar) sürecektir. Proje ortakları 6 üniversite ve 2 okuldan oluşmaktadır. Miguel Hernandez de Elche Üniversitesi (koordinatör kurum, İspanya), Fundación Museo Didáctico ve Interactivo de Ciencias de la Veja Baja del Segura de la Comunitat Valenciana (İspanya), Aveiro Üniversitesi (Portekiz), Agrupamento de Escolas Dr. Mário Sacramento (Portekiz), Epistimi Epikoinonia (Yunanistan), Kadir Has Üniversitesi (Türkiye), Ortaokul Livadochori Lemnos (Yunanistan) ve Menteşe Şehit Mehmet Çetin Anadolu İmam Hatip Lisesi (Türkiye).