Okulumuzda yürüttüğümüz; 7 ERASMUS projesi kapsamında uyguladığımız STEM ve STEM çalışmalrımız sonucunda STEM Okul Etiketi almaya hak kazandık.
DIGITAL GAMIFICATION TO PREVENT CLIMATE CHANGE KA210 ERASMUS projesi kapsamında Online öğretmenlere ve öğrencilere yönelik; sanal etkinlik düzenlenmiştir. Malta, Türkiye, Makedonya, Finlandiya' dan öğretmen, öğrenci ve okul yöneticilerine yönelik olan etkinlikte;
Hava durumu, iklim, iklimsel değişkenlik ve değişim kavramlarıyla ilgili bu etkinliğin amacı, öğretmen ve öğrencilerin geçmişteki iklim değişiklikleri konusunda farkındalıklarını artırmak ve gelecekte yapılacak çalışmalara hazırlık eğitimleri almalarını sağlanmıştır. Öğretmenler ve öğrenciler Google sunum kullanarak iklim değişikliğine engel olmak için neler yapabiliriz, bize düşen görevler nelerdir? içeriklerinden oluşan sunum hazırlamışlardır. Projeye ait logo tasarlama çalışması yapılmıştır.
9.00-9.30 Ön tartışma
9.30-10.30 Google sunum aracı ortağıyla sunum nasıl hazırlanır? 10.30-11.00 Kahve Arası
11.00-12.00 Öğretmen ve öğrencilerin odalara atanması, Google sunumu ile ortak sunum ve çözüm önerileri
12.00-12.30 Hazırlanan sunumların sunulması
12.30-13.00 Kurumumuzda yürütülen iklim değişikliği çalışmalarının Padlet aracına eklenmesi, son anketin eklenmesi
Günün değerlendirmesi
MAKER STEAM alanında katılımcılar online ortamda gerçekleşmiştir. Eğitim 2 gün 6 saat sürmüştür. Eğitimimiz en basit şekilde, her öğrencinin öğrenebileceği şekilde, pratik ve eğlenceli bir şekilde gerçekleşmiştir. Öğrenciler STEAM Maker dünyasını keşfetmiş, kendi yaş gruplarına uygun çeşitli 3D modelleme programlarını keşfetmişlerdir. Elektronik tasarım, proje tasarımı ve imalat yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmuşlardır.
Eğitim başlıkları:
• 1. Gün: Buzları eritmek amacıyla toplantı Answergarden web2.0 aracı kullanıldı. STEAM MAKER hareketi nedir?
Elektrik ve elektronik ile ilgili temel bilgiler, STEAM araştırmalarında hangi malzemeler kullanılıyor? Üretmeyi hayal ettiğiniz şeyin örnek olay çalışmaları.
• 2. Gün: SketchUp - Tinkercad - FreeCAD araçlarına giriş Tasarım dünyasına giriş -giriş - iki boyutlu şekiller çizme - kağıt üzerinde üç boyutlu şekiller çizme -perspektif - perspektif boyutlandırma - perspektif uygulama
Katılımcılar çalışmalarını arkadaşlarına sundular. Son anket (değerlendirme) - Eğitimsel tartışma -Öğrenciler eğitim sonrasında çalışmalarına devam edecek ve yöntemlere devam edilecektir.
Eğitime Türkiye - Polonya- Yunanistandan toplam 64 öğrenci ve öğretmenler katılmıştır.
MAKER STEAM alanında katılımcılar online ortamda gerçekleşmiştir. Eğitim 2 gün 6 saat sürmüştür. Eğitimimiz en basit şekilde, her öğrencinin öğrenebileceği şekilde, pratik ve eğlenceli bir şekilde gerçekleşmiştir. Öğrenciler STEAM Maker dünyasını keşfetmiş, kendi yaş gruplarına uygun çeşitli 3D modelleme programlarını keşfetmişlerdir. Elektronik tasarım, proje tasarımı ve imalat yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmuşlardır.
Eğitim başlıkları:
• 1. Gün: Buzları eritmek amacıyla toplantı Answergarden web2.0 aracı kullanıldı. STEAM MAKER hareketi nedir?
Elektrik ve elektronik ile ilgili temel bilgiler, STEAM araştırmalarında hangi malzemeler kullanılıyor? Üretmeyi hayal ettiğiniz şeyin örnek olay çalışmaları.
• 2. Gün: SketchUp - Tinkercad - FreeCAD araçlarına giriş Tasarım dünyasına giriş -giriş - iki boyutlu şekiller çizme - kağıt üzerinde üç boyutlu şekiller çizme -perspektif - perspektif boyutlandırma - perspektif uygulama
Katılımcılar çalışmalarını arkadaşlarına sundular. Son anket (değerlendirme) - Eğitimsel tartışma -Öğrenciler eğitim sonrasında çalışmalarına devam edecek ve yöntemlere devam edilecektir.
Eğitime Türkiye - Polonya- Yunanistandan toplam 64 öğrenci ve öğretmenler katılmıştır.
Etkinliğin amacı, öğretmen ve öğrencilerin geçmişteki iklim değişiklikleri konusunda farkındalıklarını artırmak ve gelecekte yapılacak çalışmalara hazırlık eğitimleri almalarını sağlamaktır. Öğrenciler ve öğretmenler dijital araçları kullanarak iklim değişikliği çalışmaları yapmışalardır.
Bu aktivitemizde öğrencilerin yaratcılıklarını destekleyen, hayal güçlerini kullanarak yaratıcı projeler üretecekleri bir STEAM manyetik setiyle tanıştılar. STEAM Manyetik Kitinin öğrenciler ve öğretmenlere neler sunduğuve faydalarının neler olduğu derslere nasıl entegre edilebileceği hakkında sunumlar ve uygulamalı çalışmalar yapılmıştır. 3D kalem gösterimleri ve örnek projeler oluşturulmuştur.
Aktivite 2 gün 6 saat sürmüştür.
1. Gün: Öğrenciler ve öğretmenler İnteraktif sunum, padlet ile buz kırma aktivitesi
Manyetik Kit Tanıtımı: STEAM Manyetik, elektronik ve fiziği basit ve eğlenceli bir şekilde deneyimlemenize ve öğrenmenize yardımcı olmak için tasarlanmış bir settir. Bu kit ile elektrik devrelerini öğrencileri kendileri oluşturmuşlar ve disiplinler arası çalışmayı deneyimlemişlerdir. Örnek Manyetik Kit tasarımlarının oluşturulmuştur.
2. Gün: 3D yazıcı kalemi nedir?
3D kalem deneyimi
Örnekleri: 3D Kalemle Hücre Çizimi Eğitimsel değerlendirme, matematik dersinde kullanımı
Aktiviteye Türkiye, Polonya ve Yunanistandan 67 öğrenci, 22 öğretmen ve 3 okul müdürü katılmıştır.
Bu aktivitemizde öğrencilerin yaratcılıklarını destekleyen, hayal güçlerini kullanarak yaratıcı projeler üretecekleri bir STEAM manyetik setiyle tanıştılar. STEAM Manyetik Kitinin öğrenciler ve öğretmenlere neler sunduğuve faydalarının neler olduğu derslere nasıl entegre edilebileceği hakkında sunumlar ve uygulamalı çalışmalar yapılmıştır. 3D kalem gösterimleri ve örnek projeler oluşturulmuştur.
Aktivite 2 gün 6 saat sürmüştür.
1. Gün: Öğrenciler ve öğretmenler İnteraktif sunum, padlet ile buz kırma aktivitesi
Manyetik Kit Tanıtımı: STEAM Manyetik, elektronik ve fiziği basit ve eğlenceli bir şekilde deneyimlemenize ve öğrenmenize yardımcı olmak için tasarlanmış bir settir. Bu kit ile elektrik devrelerini öğrencileri kendileri oluşturmuşlar ve disiplinler arası çalışmayı Bu aktivitemizde öğrencilerin yaratcılıklarını destekleyen, hayal güçlerini kullanarak yaratıcı projeler üretecekleri bir STEAM manyetik setiyle tanıştılar. STEAM Manyetik Kitinin öğrenciler ve öğretmenlere neler sunduğuve faydalarının neler olduğu derslere nasıl entegre edilebileceği hakkında sunumlar ve uygulamalı çalışmalar yapılmıştır. 3D kalem gösterimleri ve örnek projeler oluşturulmuştur.
Aktivite 2 gün 6 saat sürmüştür.
1. Gün: Öğrenciler ve öğretmenler İnteraktif sunum, padlet ile buz kırma aktivitesi
Manyetik Kit Tanıtımı: STEAM Manyetik, elektronik ve fiziği basit ve eğlenceli bir şekilde deneyimlemenize ve öğrenmenize yardımcı olmak için tasarlanmış bir settir. Bu kit ile elektrik devrelerini öğrencileri kendileri oluşturmuşlar ve disiplinler arası çalışmayı deneyimlemişlerdir. Örnek Manyetik Kit tasarımlarının oluşturulmuştur.
2. Gün: 3D çizim oluşturma, 3D yazıcı kalemi nedir?
3D kalem deneyimi
Örnekleri: 3D Kalemle Hücre Çizimi Eğitimsel değerlendirme, matematik dersinde kullanımı
Aktiviteye Türkiye, Polonya ve Yunanistandan 67 öğrenci, 22 öğretmen ve 3 okul müdürü katılmıştır.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi olan Portekiz hareketliliğine katılan öğrencileirmiz, okulumuz öğrencilerine faaliyet sunumu yaptılar ve yaşadıkları deneyimi anlattılar.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 5. gün etkinlikleri kapsamında;
akıllı şehirler ve özellikleri konulu sunumumuzu gerçekleştirdik. Oryantrik yarışmasında dereceye giren gruplara ödülleri dağıtıldı.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 4. gün etkinlikleri kapsamında Braga Kent Konseyi Belediye Başkanı Ricardo Rio'yu makamında ziyaret ettik. Ardından uluslararası tarım fuarını gezdik. Sonrasında Bom Jesus do Monte Tapınağını ziyaret ettik.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 3. gün etkinlikleri kapsamında;
Porto kentinde bulunan su müzesini ziyaret ettik. Atlas okyanusunun muhteşem manzarasını neneyimleme şansımız oldu ve ardından Porto kenti botanik bahçelerinde yürüyüş yaptık.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 2. gün etkinlikleri kapsamında
Braga şehri ekolojik pazarı ve Aromatik ve tıbbi bitkiler atölyesini ziyaret ettik. kağıt geri dönüşüm atölyesinde tohum ekimi ve hediyelik tohum üretim stilini denetimledik. Öğleden sonra ise öğrencilerimiz Agrupamento de Escolas Alberto Sampaio'da çevre konulu oryantrik yarışması gerçekleştirdiler.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi 1. gün etkinlikleri kapsamında
Okul Müdürü Jo ão Andrade tarafından Okul merkezinde karşılandık. Teknik Turizm Kursu'ndan iki öğrencinin rehberliğinde kısa bir okul ziyaretinin ardından, Braga Şehri Sirk Tiyatrosu'nu gezdik.
Minho Üniversitesi kantinindeki öğle yemeğinden sonra Biyoloji Mühendisliği Merkezinin mükemmel disiplinler arası çalışmalardan bazılarını tanıdık. Moleküler, hücresel ve süreç ölçeklerini kapsayan tematik alanlara yerleştirilen CEB, Endüstriyel, Çevre, Gıda ve Sağlık Biyoteknolojisi alanlarında üniversite ile iş dünyası arasındaki işbirliğini gözlemledik. Daha sonra öğrencilerimiiz SDG hedeflerinden Sürdürülebilir Şehirler ile ilgili Akıllı Şehirler STEAM çalışmasını ortak ülke takımları ile birlikte yaptılar.
SDGSTEAM VE ECOKEY K210 erasmus projelerimizin ortak hareketliligi kapsamında Portekizin Braga kentine geldik